ijournal.cz

Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021

red Zdroj: Volba spotřebitelů 2021 18.6.2021 Společenské akce a události, Testy

Ročník přinesl mnoho inovací, velký zájem o program a poukázal na současné trendy eko, bio a vegan

Kolaz viteznych vyrobku 2021

Ocenění jako například Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka nemají za cíl upřednostňovat určité produkty před druhými. Naopak mají jednotlivým produktům pomáhat. A především jsou tady pro zákazníky. Pro jejich snazší orientaci v daném segmentu, které výrobky si jejich důvěru zaslouží, ať už z hlediska kvality, servisu vůči nim nebo přístupu k životnímu prostředí. Na tom všem totiž záleží, jak dokládá i zájem výrobců o program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který překonal v letošním roce očekávání. Celkem o ocenění zabojovalo 196 nominací v 60 kategoriích. Nejlepším příkladem inovace je letošní Absolutní vítěz programu Spontex Green smetáková řada ze 100 % recyklovaných materiálů. Marketingový program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka se v rámci svého 21. ročníku v ČR a 10. ročníku na Slovensku těšil velkému zájmu výrobců o registrace novinek v obou zemích. A to přesto, že letos na trhu došlo k zajímavému paradoxu. Navzdory velkému zájmu výrobců o program je totiž kvůli pandemii koronaviru inovativních produktů na trhu obecně méně. Výrobci se ale nachází v situaci, kdy už více než rok nelze promovat nové výrobky na veletrzích, organizovat samplingy v místě prodeje a podobně. To je jeden z hlavních důvodů, proč mají firmy zájem o podporu ve formě nezávislého spotřebitelského ocenění. Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů.

Oceněné značky a jejich zástupci

V kategoriích potravin a nápojů roste už několik let počet registrací zaměřených na zdravý životní styl např. cukrovinky se sníženým obsahem cukru nebo veganské potraviny. Ale i napříč všemi kategoriemi je oproti posledním ročníkům vidět ještě větší tlak na ekologii a udržitelnost,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.

„Novinky, které letos ve spotřebitelském průzkumu bojovaly o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka v jednotlivých kategoriích, jsou převážně vyrobeny z udržitelných zdrojů, recyklovaných materiálů, mají eko-friendly obaly či složení (především drogerie) a nebojí se tím pochlubit. Osobně mám velkou radost, když vidím silný trend inovací, který je win-win pro spotřebitele, pro výrobce, ale i dlouhodobě pro životní prostředí. Chybí tak sice odvážné inovace spočívající třeba v netradičních příchutích typu jogurt s colovou příchutí, který mimochodem před více než deseti lety na trhu své místo nenašel. Po podobných výrobcích se mi snad jen z nostalgie trochu stýská, ale už asi všichni výrobci pochopili, že v přístupu k ekologii a udržitelnosti jsme všichni na jedné lodi. Novinky tedy na první pohled nejsou pro spotřebitele často tak výrazné, ale zato obecně mnohem prospěšnější pro naše zdraví a prostředí, což je dobře,“
dodává Lukáš Matějka.

logo„Nárůst jednotlivých kategorií a inovací zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat. Z dlouhodobého průzkumu spotřebitelského chování mj. vyplývá, že produkt, který je označen logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, motivuje 53 % spotřebitelů k jeho koupi (nezávisle na znalosti),“ uvádí Jana Medenica, projektová manažerka programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. „Tradičně byly hodnocenykategorie, jako Alkohol, Cereálie, Cukrovinky, Čokoláda, Káva, Koupelová kosmetika, Krmiva, Balené maso, Papírový program či Těstoviny. Nově přibyly v letošním roce kategorie reagující na současné trendy, jedná se tak např. o Bezlaktózové potraviny, Bezlepkové pečivo, Vegetariánské či veganské potraviny, či různé kategorie ekologicky zaměřených spotřebních a drogistických produktů, hodně se teď logicky inovuje také v hygieně či úklidu,“ dodává Jana Medenica.

„Navzdory probíhající pandemii roste procento nakupujících, o kterých můžeme říci, že jsou to ti, kteří udávají trendy. Rádi zkoušejí nové věci, vyhledávají nové výrobky, značky, nebojí se experimentovat. Z posledního průzkumu Shopper Trends, který jsme realizovali v závěru loňského roku, vyplývá, že aktuálně mezi českými nakupujícími je 21 % těch, kteří lační po novinkách. Oproti nakupujícím v západní Evropě je to sice relativně malé procento, ale trend je určitě pozitivní, „uvádí Soňa Fialová, CZ & SK CI vendor manager společnosti Nielsen IQ.

„Nechci být prorokem, ale připadá mi, že tento ročník je velmi inovativní, a to jak po stránce obsahu a užitných vlastností výrobků, tak i po stránce obalů a ekologických přístupů. Začíná v této oblasti tvrdý boj o přízeň zákazníků a výrobci to uchopili správně,“ říká za odbornou porotu Michal Ševera, člen představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu.

 

Čeho si na novinkách ceníme?

Hodnocení nových produktů bylo provedeno na základě spotřebitelského průzkumu realizovaného v měsíci květnu 2021 výzkumnou společností Nielsen IQ. Respondenti hodnotili v 60 kategoriích 196 novinek, které byly uvedeny na trh v období leden 2020 – květen 2021. V každé kategorii soutěžily minimálně tři konkurenční produkty a při výběru respondentů byly zohledněny atributy, jako například složení domácnosti či přítomnost zvířete v domácnosti. Respondenti měli možnost hodnotit vlastnosti novinek, přičemž z průzkumu vyplývá, že nejdůležitějším znakem při novém produktu je na prvním místě chuť / funkčnost, následuje kvalita, překvapivě na třetím místě je obal a na čtvrtém značka produktů. Pro respondenty, kteří novinku neznají, je nejvýznamnějším atributem obal, následuje kvalita a značka.

Také v letošním roce výrobky hodnotila odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty získal Ovsánek, který je naprostou novinkou v kategorii bezlaktózových potravin – působí jako jogurt, ale jedná se o nemléčný zakysaný výrobek z klíčeného ovsa.
Semix Pluso_OvsanekV letošním roce získají značky ještě větší podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů pro nadcházející rok. Odehraje se v TV, outdooru, tištěných i on-line médiích, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější mediální podpora vybraných značek formou různých promočních soutěží. Vítězové mohou při propagaci oceněných novinek ve svých marketingových materiálech užívat logo Volba Spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021 po dobu jednoho roku. Až do konce roku 2021 mohou mít logo umístěné na obalech výrobků.

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021:

  • výzkumná agentura a odborný partner:  Nielsen IQ
  • B2C mediální partneři:

tisk: E15, Gurmet, Mediální skupina Mafra,

rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Zet, Youradio Talk

internetové portály: Babinet, Jen ženy, Jooble

outdoor a in-store: Inpublic Group, Store Media, City Digital Media

 


SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ

 

Kategorie

Vítězný produkt

Společnost

Alkohol

REPUBLICA

STOCK PLZEŇ – BOŽKOV

Autokosmetika

SHERON SOFTPACK SMĚSI DO OSTŘIKOVAČŮ

DF PARTNER

Balené vody

MATTONI V PLECHOVCE

MATTONI 1873

Bezlaktózové potraviny

OVSÁNEK

SEMIX PLUSO

Bezlepkové pečivo

BEZLEPKOVÁ ŘADA VITACELIA

PENAM

Cereálie

GRANOLA MÜSLI MACA & CACAO

WILD & COCO

Cukrovinky

MENTOS GUM PURE FRESH FRUIT WATERMELON

PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC

Čaj

BERCOFF WELLNESS ČAJ ZÁZVOR

BERCOFF KLEMBER CZ

Čokoláda

ORION RODINNÁ

NESTLÉ ČESKO

Dámská hygiena

BELLA CONTROL DISCREET

TZMO CZECH REPUBLIC

Dehydratované potraviny

VITANA RYCHLÁ VEČEŘE

ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO

Dětské příkrmy

MASO-ZELENINOVÉ PŘÍKRMY HAMÁNEK

ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO

Džemy

HAMÉ EXTRA DŽEMY

ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO

Hygiena a dezinfekce rukou

INDULONA TEKUTÁ MÝDLA A ANTIBAKTERIÁLNÍ GELY NA RUCE

SARANTIS CZECH REPUBLIC

Hygienické pomůcky

KERAMICKÁ PEMZA NA CHODIDLA 2V1

DIVA & NICE COSMETICS

Chlazené mléčné snacky

MONTE SNACK WHITE

ZOTT

Jogurty

JOGOBELLA BEZ PŘÍDAVKU CUKRŮ

ZOTT

Káva

NESCAFÉ BLACK ROAST

NESTLÉ ČESKO

Koupelová kosmetika

OLEJOVÉ SPRCHOVÉ GELY BODY TIP

VIVACO

Krmiva pro hlodavce

AKINU POLŠTÁŘKY PRO HLODAVCE

AKINU CZ

Krmiva pro kočky

PURINA ONE KAPSIČKY PRO SPECIFICKÉ POTŘEBY KOČEK

NESTLÉ ČESKO

Krmiva pro psy

BRIT MEATY JERKY – PAMLSKY ZE SUŠENÉHO MASA

VAFO PRAHA

Lahůdky

BILLA OKURKY VE SLADKOKYSELÉM NÁLEVU

BILLA

Limonády

PEPSI MANGO

MATTONI 1873

Maso balené

UZENÁ MASA K-MISTŘI OD FOCHU Z MODLETIC

KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA

Masové polotovary

GRILL MASTER MASO

TESCO STORES ČR

Mléčné dezerty

MONTE -30 % CUKRU

ZOTT

Mléčné nápoje

CLEVER KEFÍROVÁ MLÉKA

BILLA

Mléko

FARMÁŘSKÉ MLÉKO

MORAVIA LACTO

Mopy

VILEDA 1.2 SPRAY MAX MOP BOX

FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS

Mražená a chlazená jídla

ZNOJMIA MRAŽENÁ ZELENINA

ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO

Nealko pivo

STAROPRAMEN COOL MALINA BORŮVKA, RYBÍZ LIMETKA

PIVOVARY STAROPRAMEN

Nealkoholické sekty

MUCHA SEKT NEALKO

SOARE SEKT

Ochucovadla

GRILL MASTER OMÁČKY

TESCO STORES ČR

Omáčky na vaření

TESCO OMÁČKY NA TĚSTOVINY

TESCO STORES ČR

Papírové utěrky

VELVET TURBO EXTRA STRONG – PAPÍROVÁ UTĚRKA

MORACELL

Papírový program

TENTO TOALETNÍ PAPÍR TŘÍVRSTVÝ

METSA TISSUE CZECH

Pečivo

TESCO VÍCEZRNNÉ PEČIVO

TESCO STORES ČR

Pečivo fitness

PROTEINOVÝ CHLÉB

PENAM

Pečivo sladké

TESCO SLADKÉ PEČIVO

TESCO STORES ČR

Pivo

RADEGAST RATAR

PLZEŇSKÝ PRAZDROJ

Pleťová kosmetika

ASTRID AQUA BIOTIC

SARANTIS CZECH REPUBLIC

Prací prostředky

NEON TEKUTÉ PRACÍ PROSTŘEDKY A ODSTRAŇOVAČE SKRVN

TOMIL

Psací a kreativní potřeby

FOUKACÍ FIXY AIRPENS METALLIC

CENTROPEN

Pytle na odpad

FINO GREEN LIFE EKOLOGICKY PŘÍVĚTIVÁ ŘADA

SARANTIS CZECH REPUBLIC

Rybí konzervy

FRANZ JOSEF KAISER TUŇÁK STEAK V OLIVOVÉM OLEJI

GASTON

Sirupy

TESCO SIRUPY – RŮZNÉ PŘÍCHUTĚ

TESCO STORES ČR

Sladké snacky

STUDENTSKÁ PEČEŤ NARUBY

NESTLÉ ČESKO

Slané snacky

DUPETKY PEČENÉ & RAJČE-BYLINKY

PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC

Smetáky a kartáče

SPONTEX GREEN SMETÁKOVÁ ŘADA ZE 100% RECYKLOVANÉHO MATERIÁLU

MAPA SPONTEX CE

Těstoviny

FRANZ JOSEF KAISER TĚSTOVINY SEMOLINOVÉ

GASTON

Úklidové pomůcky

VILEDA GLITZI ALWAYS CLEAN VISKÓZNÍ HOUBY

FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS

Uzeniny

KARLOVA KORUNA PRAŽSKÁ ŠUNKA

PENNY MARKET

Vaporizéry, elektronické cigarety

MYBLU

IMPERIAL TOBACCO CR

Vegetariánské a veganské nápoje

BILLA BIO ROSTLINNÉ NÁPOJE

BILLA

Vegetariánské a veganské potraviny

FERMENTOVANÉ PROBIOTICKÉ BIO VÝROBKY WILD & COCO

WILD & COCO

Víno a sekty

BOHEMIA SEKT ICE 0,2L

BOHEMIA SEKT

Vlasová kosmetika

NIZORAL CARE TONIKUM PRO POKOŽKU HLAVY

STADA PHARMA CZ

WC hygiena

DR. DEVIL 3IN1 WC POINT BLOCK

TOMIL

Zmrzliny

TESCO ZMRZLINA V KORNOUTKU

TESCO STORES ČR

Absolutní vítěz

SPONTEX GREEN SMETÁKOVÁ ŘADA ZE 100% RECYKLOVANÉHO MATERIÁLU

MAPA SPONTEX CE

 

SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH

 

Médium

Vítězný produkt

Společnost

Babinet.cz

FRANZ JOSEF KAISER TUŇÁK STEAK V OLIVOVÉM OLEJI

GASTON

City Digital Media

KEY RUM

STOCK PLZEŇ – BOŽKOV

Čestné uznání odborné poroty

OVSÁNEK

SEMIX PLUSO

Evropa 2

HAMÉ EXTRA DŽEMY

ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO

Facebook Volba spotřebitelů

HARMONY ECO LOVING

SHP BOHEMIA

Frekvence 1

NESCAFÉ BLACK ROAST

NESTLÉ ČESKO

Gurmet

BOHEMIA SEKT ICE 0,2L

BOHEMIA SEKT

JenŽeny.cz

MUCHA SEKT NEALKO

SOARE SEKT

 

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Volba spotřebitelů 2021