Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Pondělí, 18.Prosinec 2017
ijournal.cz

Průzkum: Češi nejsou sobci, ale Slováci jsou na tom lépe

red Zdroj: www.poslednikousek.cz 8.5.2015 Veřejné projekty

Jsou Češi sobci? Právě naopak. Aktuální průzkum společnosti NMS Market Research pro značku Milka ukázal, že 82 % Čechů se rádo dělí. Ještě ochotnější jsou ale naši sousedé na Slovensku, zde se podělí 88 % lidí. O tom, jestli jsme ochotni se podělit, rozhoduje ve velké míře i vzhled, a to u 30 % Čechů. Obyvatelé obou zemí se nejméně rádi dělí o peníze.

milka

Jak přistupujeme k dělení s ostatními?

„O vše je ochotno se podělit 62 % Čechů, avšak s cizími jsou mnohem sdílnější lidé na Slovensku,“ potvrzuje Kamil Kunc, zástupce výzkumné agentury NMS Market Research. Co znamená pro obě země poslední kousek čokolády? Proto v květnu startuje projekt Poslední kousek, aby výsledek prověřil v praxi. Jde o to dokázat, jestli jsou lidé tak štědří, jak z průzkumu vyplývá. Hlavní hrdina projektu, běžec Jirka Gruntorád, poběží 24 dní přes celou zemi, aby se na konci své cesty rozdělil se svým bratrem. Také chce vyzkoušet, jestli jsou lidé tak sdílní, jak z průzkumu vyplývá.

Milka - poslední kousek

Pro naše blízké se rozkrájíme, na cizí nebereme ohledy

S našimi blízkými se dělíme často a rádi. Proč jsme ale tak lakomí k cizím lidem? „O jídlo, nápoje a sladkosti se s rodinou ochotně podělí 89 % respondentů, s cizími lidmi by to udělalo pouze 23 % z nich,“ konstatuje Kamil Kunc. Češi zřejmě jídlo nebo cukrovinku berou jako větší vzácnost, protože na Slovensku jsou sdílnější. Téměř polovina slovenských respondentů (41 %) uvedla, že by se s neznámým o jídlo klidně podělila. V Česku by tak učinilo pouze 28 % dotázaných. Zajímavá informace je, že vzhled dotyčného u nás hraje celkem velkou roli.

Pro (sto)korunu bychom si nechali vrtat koleno?

Pokud jde o peníze, už na tom se sdílností nejsme tak dobře, Slovensko nás opět předehnalo. O poslední stokorunu v peněžence by se s ostatními podělilo pouze 14 % českých respondentů, na Slovensku o něco více (19 %). Přitom pro oba národy není poslední stokoruna ve 43 % případů ničím zvláštním a berou ji jako jakékoliv jiné peníze.

DSC02298-41

Udělejme radost sobě i druhým

Velmi pozitivní zprávou je, že neuvěřitelné čtyři pětiny Čechů v průzkumu uvádí, že jim dělení s ostatními dělá velkou radost. Je potom otázkou, proč si ji nedopřáváme častěji. Sám Jirka proto poběží přibližně 700 km, aby se podělil se svým bratrem o poslední kousek čokolády, který je tím nejcennějším z celé tabulky. Jeho bratr je totiž pro něj v životě největší oporou. Když Jirka ztrácel naději, zda se bude moct vůbec hýbat, bratr ho přivedl k běhu, který si tak zamiloval.

DSC02192-5

Objevte v sobě kousek jemnosti a následujte poselství posledního kousku. „Pevně věřím, že mi lidé pomohou tuto extrémně náročnou výzvu splnit,“ je přesvědčen ambasador projektu běžec Jirka, s přezdívkou „český Forrest Gump.“

Více informací o tom, jak se zapojit do projektu a pomoci běžci, najdete na www.poslednikousek.cz.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: www.poslednikousek.cz