Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Pátek, 20.Červenec 2018
ijournal.cz

Naučte tělo čerpat energii z vlastních tuků

red Zdroj: Ketodiet 16.3.2018 Krása a zdraví

Proteinová dieta, bílkovinná dieta, ketodieta či ketogenní dieta. Většina z nás tyto pojmy už zaslechla nebo o nich četla. Víte však na čem je založená a proč s její pomocí můžete své tělo naučit spalovat tuky? Pokud chcete zmenšit tukové zásoby, může to být efektivní a trvalé řešení. Stačí jen na pár týdnů výrazně omezit ze své stravy sacharidy a sledovat úbytky na centimetrech.

 2Ketodiet

Proteinová dieta je známá již několik desítek let. Jedná se o změnu nastavení metabolismu, kdy vaše tělo začne samovolně spalovat tuky, aniž by docházelo ke ztrátě svalové hmoty. To je jeden z hlavních benefitů proteinové diety oproti jiným redukčním metodám.

4Ketodiet 3Ketodiet 1Ketodiet

   















Každá cesta za vysněnou postavou začíná v kuchyni úpravou jídelníčku. Tato konkrétně spočívá ve snížení obsahu sacharidů, a naopak ve velmi mírném navýšení příjmu bílkovin. „Obecné doporučené množství je 0,8 až 1,2 g bílkovin na 1 kg ideální tělesné hmotnosti. Průměrná žena s vahou 65 kg by tak měla denně sníst přibližně 65g bílkovin. Takové množství je například v jednom čtvrtkilovém krůtím prsu. Při ketodietě je doporučená denní dávka bílkovin 1,2 g až 1,4 g. Zvýšení je opravdu minimální,“ uvádí výživová specialistka a dietní koučka Martina Dvořáková z české značky KetoDiet, která vyrábí pokrmy a nápoje vhodné právě pro tento stravovací režim. Jedná se o vyvážená jídla se zvýšeným obsahem bílkovin, jež vás zasytí a jsou jednoduchá na přípravu.

 6Ketodiet

Prvotním předpokladem úspěchu je dostat organismus do ketózy, jinak řečeno do stavu metabolismu, kdy naše tělo zpracovává většinu energie z vlastních tukových zásobáren a ne ze sacharidů přijímaných ve stravě. „Tento stav je pro nás naprosto přirozený a vzniká fyziologicky v situaci, kdy má tělo omezený přístup k sacharidům, jež naše buňky využívají jako preferovaný zdroj energie,“ říká Martina Dvořáková. Dodává, že do ketózy se dostaneme po několika dnech, kdy snížíme příjem sacharidů pod 50 gramů denně. „To znamená, že vyřadíte rýži, těstoviny, pečivo, brambory, sladkosti a ovoce. Nahradíte je zeleninou, která také obsahuje sacharidy, jež se do denního příjmu počítají a hlavně stravou bohatou na bílkoviny. Ty jsou daleko sytější a pocity hladu se dostavují méně často. Teprve poté nastává stav, kdy tělo začne čerpat energii z tuků. Váha se tak téměř okamžitě začne pohybovat směrem dolů, což většinu lidí pozitivně naladí a povzbudí do dalšího hubnutí,“ uvádí Martina Dvořáková.  

 7Ketodiet5Ketodiet

 








Proteinovou dietu, stejně jako jakoukoli jinou, nejde držet věčně. Podle odborné konzultantky, která se specializuje na energetický metabolismus, Mgr. Pavly Staňkové Ph.D., je ideální se po skončení diety vracet k sacharidům pozvolna. Proto je KetoDiet rozdělena do 3 fází. V té první dochází k nastartování metabolismu tuků a člověk ztrácí nejvíce na váze, ve druhé se i nadále odbourávají vaše tukové zásoby a v poslední se připravujete na návrat k běžné vyvážené stravě. Všechny tyto fáze by měly být stejně dlouhé a jejich délka záleží na tom, kolik potřebujete zhubnout.  „Přidávání sacharidů do vašeho jídelníčku po skončení diety by mělo být pozvolné a strava energeticky vyvážená, aby nedošlo k nepříznivému jojo efektu,“ upozorňuje Staňková. Doplňuje, že pokud člověk přijímal před ketodietou nadměrné množství sacharidů, zejména ve formě jednoduchých cukrů, neměl by se k tomu rozhodně vracet, jinak nabere shozená kila zpět. 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Ketodiet