ijournal.cz

Značku odolného oblečení vymyslel na cestě kolem světa

red Zdroj: Bushman 12.8.2016 Móda, obuv, doplňky

Na trhu nenajdeme mnoho značek, které vyrábějí oblečení do přírody i do města. Značka, která zasahuje především zákazníky žijící aktivním životem tu ale přece jen je. Bushman se na trhu zabydlel už před téměř dvěma dekádami. Málokdo ví, co vlastně předcházelo nápadu na pohodlné oblečení, které musí něco vydržet.

DETROIT_FOLGER_OPELIKA_SAGA_bot001+ 

Zakladatel firmy, Jindřich Melichar, se rozhodl v roce 1995 podniknout cestu kolem světa. Jako správný dobrodruh si s sebou vzal pouze batoh. Procestoval USA, Kanadu, Aljašku, Nový Zéland a zejména Austrálii, ve které právě vznikl nápad na značku Bushman. Název vychází z australské kultury, která pojmem bushman označuje svobodomyslného člověka z buše. V té době na našem trhu neexistovala firma, která by nabízela odolné a zároveň pohodlné oblečení na dlouhé túry v divočině. Jindřich dal následně dohromady veškeré poznatky a nápady z cest, aby mohl vzniknout podnik s oblečením pro volné chvíle, který čerpá inspiraci z přírody. S tím také souvisí materiál, ze kterého je oblečení Bushman vyráběno. Už od začátku převažuje ve složení látek bavlna. Důvodem je prodyšnost a savost tohoto materiálu, protože to jsou vlastnosti, které aktivní člověk od svého oblečení vyžaduje. Doplňky jsou převážně z kůže.

 Screen Shot 2016-08-08 at 12.45.49

Úspěch začíná první prodejnou

První kamenná prodejna vznikla v Lazarské ulici a značka se pomalu dostávala i do dalších měst. V roce 2002 Bushman přesunul své menší kamenné obchody do obchodních center. Změnil vzhled obchodů, prezentaci zboží a dostal se do povědomí širší veřejnosti. Posléze přibyl eshop.

oranžovo červená stěnastojan 1








Dnes v Česku naleznete 28 značkových prodejen Bushman a 7 na Slovensku. V roce 2011 začala společnost připravovat expanzi do dalších zemích Evropy. Nyní má již vybudované zázemí, showroom a fungující e-shop v Německu, prodejnu v Bulharsku, zastoupení v zemích Beneluxu a dalších. Rokem 2015 se firmě naskytla příležitost zapojit se do projektu Meohub, který pod záštitou velké společnosti Meopta nabízí vytipovaným českým firmám podporu pro základní orientaci na americkém trhu, zázemí zejména v právních, logistických a administrativních službách přímo v USA.

Do přírody i do města

Bushman má široký záběr co se týče oblastí, ve kterých je toto oblečení využíváno. Jako synonym pro odolné oblečení inspirované přírodou  nahrazuje v některých případech i pracovní oblečení. Nosí jej například zaměstnanci národních parků, nebo zoologických zahrad, ale také zástupci velkých firem. „Děláme oblečení a doplňky vhodné pro velké cesty po Africe, dovolené u moře, procházky v přírodě ale třeba i na cestu do práce“, doplňuje Jindřich Melichar.

 MELODY_bara004+
Značka může pomáhat

Kromě podnikání je nyní Bushman zainteresovaný také v řadě zajímavých projektů. Právě rozvoj společnosti mu dovolil například podpořit charitativní organizaci Unicef. Výtěžek z kampaně s názvem Bushman for Unicef, Water for Africa, zajistil zdravotně nezávadnou vodu v postižených oblastech Afriky. O dva roky později nastartoval Bushman dlouhodobou akci na podporu projektů ochrany přírody a zoologických zahrad v Česku a na Slovensku.

 MONTANA_AIRHEAD_bmott001

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Bushman