ijournal.cz

Chipsy Lay’s mění své složení. Nově budou se slunečnicovo-řepkovým olejem

red Zdroj: PepsiCo - Lay’s 22.2.2019 Gastronomie
Značka chipsů Lay’s, patřící do portfolia předního výrobce potravin a nápojů společnosti PepsiCo, bude v České republice nově obsahovat slunečnicový a řepkový olej místo kombinace palmového a slunečnicového oleje. Změna je součástí dlouhodobých cílů firmy dosáhnout do roku 2025 snížení množství nasycených mastných kyselin nejméně u tří čtvrtin svých výrobků. Vedle zdravějšího životního stylu jde také o reakci na spotřebitelské trendy a preference spojené s životním prostředím. Chipsy Lay’s v novém složení jsou již v nabídce českých obchodů. Firma si od změny slibuje také další posilování značky Lay’s na tuzemském trhu slaných pochutin.

 lays_relunch_papryka_90g_oytlchipsy_lays_2Věříme, že tuto změnu naši zákazníci přivítají a ocení. Produktové inovace jsou pro nás jedním z klíčových způsobů, jak reagovat na zájmy spotřebitelů a zároveň příležitostí k dalšímu růstu na trhu slaných pochutin, včetně nejprodávanější kategorie chipsů,“ říká Marie Hartlová marketingová manažerka PepsiCo s tím, že hlavním důvodem změny je naplňování strategie snižování množství cukru, soli nebo právě také nasycených mastných kyselin ve svých potravinách a nápojích, ke které se společnost celosvětově přihlásila před dvěma lety. Například v chipsech Lay’s se obsah soli v posledních letech zredukoval o 19 procent.

V případě tuků obsahuje řepkový a slunečnicový olej menší množství nasycených mastných kyselin oproti palmovému oleji. Díky této změně nově dojde například u „klasických“ solených chipsů Lay’s, které tvoří na tuzemském trhu největší část nabízených bramborových lupínků této značky, ke čtyřnásobnému snížení množství nasycených mastných kyselin.

Podle firmy má na složení produktů vliv i další řada faktorů, včetně měnících se preferencí spotřebitelů. „Vnímáme, že stále více spotřebitelů upřednostňuje produkty, které neobsahují palmový olej a to ve spojení nejen se zdravějším životním stylem, ale i životním prostředí,“ doplňuje Marie Hartlová z PepsiCo.

Kombinace slunečnicového a řepkového oleje bude součástí všech nabízených chipsů Lay’s (vyjma pečených chipsů Lay’s Oven Baked) na tuzemském trhu. Tedy „klasické“ chipsy Lay’s, dále Lay’s Stix, Lay’s Strong a Lay’s Maxx. Chipsy Lay’s s novým složením jsou do českých obchodů postupně distribuovány od ledna letošního roku.

Vedle Česka budou nově směs slunečnicového a řepkového oleje mít chipsy Lay’s také například v Německu, Maďarsku nebo na Slovensku.

 

Mezi výrobci chipsů vrcholí souboj o prvenství

Obliba slaných pochutin v  čele s chipsy roste mezi Čechy již několik let v řadě. V meziročním srovnání došlo k nárůstu spotřeby celé kategorie o 3 procenta a tržby rostly bezmála dvojnásobně rychleji o 7 procent. V uplynulém roce (od října 2017 až do září 2018) nakoupili spotřebitelé na českém trhu přes 25 tisíc tun slaných snacků a tržby atakovaly rekordních téměř 4 miliardy korun.

 

Česká republika

PRODANÁ HODNOTA v 1000 Kč

Meziroční změna

PRODANÝ OBJEM v 1 000 Kg

Meziroční změna

Okt16 – Sep17

Okt17 – Sep18

Okt16 – Sep17

Okt17 – Sep18

Total SLANÉ SNACKY

3 725 504

3 999 918

7%

24 729

25 387

3%

- z toho CHIPSY

1 989 511

2 148 788

8%

12 289

12 903

5%

Obchody s potravinami a smíšeným zbožím ČR, bez Makra. ZDROJ: Nielsen

Spotřeba slaných snacků meziročně vzrostla o 658 tun, přitom největším tahounem byly chipsy, kterých se nakoupilo o 614 tun více, celkově téměř 13 000 tun. „Polovina z celkových výdajů na slané snacky jde právě na chipsy, za které v posledním roce utratili čeští spotřebitelé více než 2 miliardy korun,“ uvedla Mária Hukelová z Nielsenu.

Spolu s rostoucí spotřebou se přiostřuje souboj o prvenství mezi dvěma největšími rivaly na tuzemském trhu. „V loňském březnu až květnu jsme  v tržbách dosáhli se značkou Lay’s  vedoucí pozice. To se podařilo na českém trhu historicky poprvé,“ uvádí Marie Hartlová marketingová manažerka PepsiCo, podle které se rozdíl mezi předními konkurenty v uplynulém roce výrazně ztenčil.

V posledních pěti letech se nám podařilo tržní podíl Lay’s téměř zdvojnásobit a dále rosteme. Nové zákazníky se nám podařilo získat i produktovými inovacemi a novinkami, které jsme přenesli jako osvědčené ze zahraničních trhů,“ doplňuje Marie Hartlová.Příkladem takové produktové novinky byly podle společnosti například pečené chipsy Lay’s Oven Baked úspěšně uvedené na český trh v předloňském roce.

 

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: PepsiCo - Lay’s