Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Pátek, 20.Červenec 2018
ijournal.cz

Zajímavost z chmele

red Zdroj: redakce 4.7.2018 Zajímavosti

Všimli jsme si, že se v některých hospodách či pivních barech začíná objevovat dochmelovací přísada. Podobný výrobek jsme na našem trhu zaznamenali poprvé, dosud se všechny chmelové přípravky aplikovaly v různých stádiích výroby v pivovaru. U tohoto produktu s názvem Dochmelka má konzument poprvé možnost aplikovat přímo do hotového piva, tedy. „na stole“. Zajímalo nás, zda je možno tento přípravek použít také ke studenému chmelení v minipivovaru a při domácím vaření. Zeptali jsme se proto jeho distributora na použitelnost i na záměry, které výrobci tohoto produktu mají do budoucna.

Dochmelka 2A co jsme zjistili? Jedná se o čistý chmelový extrakt připravený striktně za studena, což vede k uchování těkavých složek chmelového aroma. Je a bude vyráběn z různých odrůd chmelů a do jakéhokoli pivního základu dokáže vnést překvapivě výraznou chmelovou chuť a aroma. Mimořádně se osvědčuje i u nealko piv, která – jak známo – často trpí tzv. mladinovou příchutí a nedostatkem plnosti chuti, což je nevyhnutelný důsledek odlišného procesu výroby s cílem potlačení obsahu alkoholu. Zde se pomocí přípravku daří výrazně překrýt uvedené nedostatky. Roste počet individuálních konzumentů, kteří si kupují Dochmelku ryze pro svoji vlastní potřebu – a to zejména od chvíle, kdy se na trhu objevilo i tzv. rodinné balení s obsahem 100 ml, což je 50 doporučených dávek v jedné lahvičce . Restaurace používají balení 500 ml s dávkovačem a zájem o něj začínají projevovat i malé pivovary, pro které je tento produkt alternativou ke klasickému studenému chmelení.

Do budoucna se počítá se zvyšováním počtu odrůd a také s různou velikostí balení. Cílem pak je samozřejmě plná škála od jednoporcové dávky pro každodenní použití až po malé a velké kanystry určené pro malé pivovary a na export. Jako u každého zcela nového produktu probíhá řada jednání na téma rozšíření použitelnosti a dalšího zdokonalení. Bude se také přihlížet k jedinečnosti chuťových zvyklostí u každého zákazníka, které se projevují nejen při výběru či kombinaci odrůd, ale také při posuzování doporučené dávky. Říká se sice „dobrého pomálu“, ale je zcela běžné, že když lidem něco chutná, tak to chtějí stále více. Producenti si jsou zcela jistí, že v budoucnu tento výrobek čeká masové rozšíření a stane se nezbytnou potřebou pro každého pivaře a pro výrobce piva.

Právě proto ale necítí potřebu jeho rozvoj nikterak uspěchat a velmi pečlivě si hlídají všechny marketingové aktivity. Samozřejmostí pak je i patentová ochrana a pečlivě střežené tajemství výrobního postupu. Na názor jsme se ale také zeptali vedoucího Laboratoře pivovarství a sladařství Prof. Ing.Pavla Dostálka, CSc. z Ústavu biotechnologie VŠCHT  Praha, který nám potvrdil, že tento výrobek může být na trhu velmi úspěšný a podle jeho názoru se jedná o jednu z nejzajímavějších inovací v pivovarství v posledních letech.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: redakce