Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Středa, 22.Listopad 2017
ijournal.cz

Proč nemusí být finanční produkt pořízený na internetu levnější?

red Zdroj: INSIA 22.10.2015 Rady, tipy, názory
Na nic nemáme čas, jako by nám ho odměřovaly jiné hodiny, než-li naším předkům… Více a více lidí se uchyluje k večernímu nákupu přes internet. Je to pohodlné – večer objednáme, ráno přivezou. To není špatné pro běžné nákupy, ale není to vždy dobré pro pořizování finančních produktů přes internet.

Proč není důvod, aby byl finanční produkt pořízený na internetu levnější? Na to jsme se zeptali Petra Peciny, působícího na pozici regionálního koordinátora mezinárodní sítě pojišťovacích makléřů INSIA ve skupině Sagitarius, která představuje skupinu nezávislých poradců, pracujících na finančním trhu ojedinělým způsobem. „Častý mýtus, který se objevuje v souvislosti se sjednáváním finančních produktů, je, že finanční produkt pořízený přes internet musí být levnější. Argumentem bývá to, že se neplatí zprostředkovatelé, kancelářské prostory apod. Zde tedy vyvstává otázka, proč historie pamatuje tolik Profil_foto_neúspěšných projektů pro přímou distribuci finančních produktů. V zahraničí většina ztrátových projektů měla v názvu slovo direct). Sice prodej přes internet nevyžaduje armádu finančních zprostředkovatelů, za to vyžaduje jiné nemalé náklady – poplatky za reklamu a náklady na správu systému klientů,” vysvětluje Petr Pecina, který se profesně věnuje více než patnáct let finančnímu poradenství a přes deset let přípravě vzdělávacích akcí a programů v oblasti financí a osobnostního rozvoje. „Není nijak reálná představa, že by se společnost, která provozuje webové stránky na prodej finančních produktů, vzdávala části své provize a tím produkt pro klienta zlevnila,“ vysvětluje specialista na finance a pokračuje: „Produkty distribuované pomocí internetu jsou cenově srovnatelné jako produkty pořízené přes makléře, ale postrádají jeden zásadní prvek, a to právě jednu konkrétní osobu zprostředkovatele, který pro klienta daný produkt sjednal a poskytuje k produktu následnou správu. Kdo někdy volal na infolinku nějaké společnosti a musel několika různým lidem vysvětlovat svůj požadavek, ví, o čem je řeč.”

Ing. Petr Pecina je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze, kde vystudoval hlavní specializaci v oboru finance a vedlejší specializaci v oboru psychologie a sociologie řízení. Pravidelně vyhledává semináře nejen českých, ale i světových špičkových školitelů a koučů. Navštívil přednášky a semináře předních světových speakrů jako jsou: Milan Zelený, Jason Tyne, Jack Canfield, Robert T. Kiyosaki, Anthony Robbins. Říká o sobě: „Nejsem školitel teoretik. Všechno, co učím, jsem sám či se svými klienty prožil v praktickém životě. Tradiční školství podle mého názoru poskytuje pouze určitý základ pro praktický život, ale to bohužel nestačí; teprve po ukončení školy se člověk musí začít pořádně učit a tento proces nesmí nikdy ukončit.“

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: INSIA