Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Čtvrtek, 19.Říjen 2017
ijournal.cz

Nezapomínejte ani v létě na zdravé polévky

red Zdroj: Vitana 30.6.2017 Gastronomie

POLÉVKY BYCHOM MĚLI JÍST I V LÉTĚ, JSOU VÝZNAMNÝM ZDROJEM VODY A ŽIVIN

Máte pocit, že polévka k létu nepatří? Ba, naopak! Polévky jsou velice zdravé a ani v létě bychom na ně neměli zapomínat, protože dodávají tělu důležité látky, vodu i energii. Většina z nich je navíc jednoduchá na přípravu, lehce stravitelná a neobsahuje mnoho kalorií. Někteří odborníci doporučují jíst polévku jednou denně po celý rok. Zjednodušenou variantou kvalitních domácích polévek jsou polévky sušené, které si můžete vzít s sebou na dovolenou i do práce.

Miska polévky dodá tělu vše potřebné

V čem jsou polévky tak prospěšné pro lidské tělo? Často slýcháme, že je v létě potřeba zvýšit příjem tekutin, aby naše tělo nebylo dehydratované. Polévkou dodáváte tělu tekutiny naprosto nenuceně.
Jak moc jsou polévky dále zdravé, to závisí na zvolených surovinách. „Často jsou při přípravě polévek využívány různé druhy zeleniny, které jsou také zdrojem vlákniny a prospívají trávení. Pro mnoho lidí je navíc konzumace polévek téměř jedinou cestou ke konzumaci potřebného množství luštěnin. Ty jsou důležitou zásobárnou bílkovin i různých minerálních látek jako vápník, fosfor, draslík nebo vitaminy skupiny B,“ říká nutriční specialista RNDr. Pavel Suchánek z nutriční poradny Fitbee. Při vyšších teplotách často ani nemáme takový hlad jako v zimě. Miskou sytější polévky můžeme nahradit jedno hlavní jídlo. V jednom chodu tak zároveň doplníme energii, tekutiny, prospěšné látky a nebude nám po jídle těžko.

Ideální prázdninová alternativa

V období, kdy nejčastěji vyjíždíme na dovolené nebo chaty je právě vyvážené stravování v ohrožení. Nechce se nám vařit, a tak se často odbýváme nezdravými rychlovkami nebo se stravujeme v restauraci, což nám „prázdniny“ může značně prodražit. Jídlo v restauraci navíc ještě nemusí být zárukou kvality. Dobrou alternativou jsou polévky v sáčku, kterými občas můžeme nahradit oběd nebo večeři. Tyto polévky jsou vyráběny dehydratací skutečných surovin, což je nejstarší způsob uchovávání potravin při zachování nutričních hodnot. Proto jsou tyto polévky chutné, a zároveň levné i jednoduché na přípravu. Pomohou vám na dovolené udržet zdravý životní styl i rozpočet, a navíc ušetří čas strávený vařením.

Nové „farmářky“ od Vitany

Ideální variantou dehydratovaných polévek jsou Farmářské polévky od Vitany vyrobené jen z dobrých surovin. Jejich nabídka se od června rozrostla o další dvě varianty: hrachovou a rajskou s dětskými těstovinami. Všechny Farmářské polévky neobsahují přidaný glutamát, konzervační látky, umělá aromata a barviva, ale naopak pravou sušenou zeleninu a luštěniny. Jsou tak kvalitním zdrojem bílkovin i vlákniny, a díky sníženému obsahu soli je mohou bez problémů konzumovat i děti. O jejich oblibě svědčí i fakt, že Farmářské polévky získaly v loňském roce ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. Pro jejich přípravu není potřeba nic víc než litr vody a pár minut času.

Vitana_Hrachova_polevkaFARMÁŘSKÁ HRACHOVÁ POLÉVKA

Zdroj vlákniny. Zdroj bílkovin.

Složení: předvařený hrách 83 % (mletý 61 %, celý 22 %), jedlá sůl, česnek 3 %, hrášek 2,6 %, sušené vepřové uzené maso 1,7 %, karotka 1,7 %, škvařená slanina, majoránka 0,4 %, kurkuma, máslový prášek (obsahuje mléko), pepř černý mletý.

NÁVOD K PŘÍPRAVĚ:Do hrnce vlijte 1 litr studené vody a přidejte polévkovou směs. Za stálého míchání přiveďte k varu a vařte 15 minut.

Cena: 29,90 Kč

Vitana_Detska_polevka_rajskaFARMÁŘSKÁ RAJSKÁ POLÉVKA

S mořskou solí, se sníženým obsahem soli.

Složení: sušený rajčatový protlak 25 %, semolinové těstoviny (pšeničná mouka) 19 %, cukr, pšeničná mouka, fruktóza, mořská sůl, přírodní aromata, cibule mletá 1 %, barvivo z červené řepy betanin, olivový olej, bazalka 0,1 %.

NÁVOD K PŘÍPRAVĚ: Do hrnce vlijte 1 litr studené vody a přidejte polévkovou směs. Za stálého míchání přiveďte k varu a vařte 8 minut.

Cena: 29,90 Kč




Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Vitana