Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Úterý, 18.Červen 2019
ijournal.cz

Jahoda nebo čokoláda jsou nuda! Mana uspěla s originálními názvy svého funkčního jídla. Prodeje vzrostly o čtvrtinu

red Zdroj: Heaven Labs 6.6.2019 Gastronomie, Zajímavosti

Zakladatel českého startupu Heaven Labs Jakub Krejčík si dal za cíl každý rok vyvinout novou a vylepšenou verzi svého nutričně kompletního jídla Mana. Letos se to 35letému vizionáři povedlo už podruhé. Poté, co jeho potravinářská firma představila na začátku roku první ochucené verze drinků, přišla nyní na trh i se stejnými příchutěmi ve verzi prášku, který se smíchává s vodou. U obou produktů se firma rozhodla pro neotřelé pojmenování svých příchutí, název čokoláda nebo jahoda byste na obalu hledali marně.

 MANA_kompletni_produktové_řady

Neobvyklé názvy Dream, Love a Sunlight se osvědčily, obliba této alternativní stravy nadále roste nejen v Česku, ale i v zahraničí, kam míří už polovina všech prodejů. Od uvedení ochucených novinek vzrostly firmě v uplynulých měsících prodeje o dvacet pět procent. Za tu dobu prodal Krejčíkův startup více než milion a půl porcí Many ve formě prášku či drinku.

„Chtěli jsme, aby chuť nebyla pouze o textu a obrázku na lahvi, tak jak to bývá u jiných značek, ale aby byla o zážitku. V dané příchuti si každý může najít to své. Pojmenování může být pouze jemným návodem, k čemu by se měla chuť blížit. Ostatně pro každého může chutnat taková láska jinak. Nehledě na to, že třeba název jahoda je nuda,“ říká o nových příchutích tvůrce Many Jakub Krejčík.

Na vývoji nových příchutích strávil se svým vývojovým oddělením a týmem biochemiků celý rok 2018, nejnovější ochucené prášky ladili až do března. Dali jsme si obrovský pozor na to, aby byly nové příchutě naprostá bomba hned ze začátku, od své první generace. Provedli jsme stovky vývojových iterací, než jsme byli spokojeni.“

 Zleva spoluzakladatele firmy Grigory Vyatkin, Jakub Krejčík, Marek Humpl, Zuzana Krejčíková


Nová příchuť, stejné nutriční složení

Mana Sunlight se vyznačuje tropickou příchutí, jemně žlutou barvu mu dodává extrakt z kurkumy. Prášková verze dokonce obsahuje i sušenou šťávu z ananasů. Verze Love má jahodovou a malinovou příchuť, k oku lahodící růžové barvě přispívá jako přírodní barvivo lykopen a beta karoten, prášek v tomto případě obsahuje navíc také ručně natrhané, mrazem sušené jahody a maliny. Mana Dream je zase variantou populárního kakaa, skvělou chuť i barvu zde obstarává přidané práškové kakao. Původní Zapomínat neochucená Mana s jemnou ovesnou příchutí dostala podnázev Origin.


Během vývoje příchutí bylo podle Krejčíka nejdůležitější, aby se opět podařilo vyrobit nutričně kompletní produkt, který bude bez přidaných látek a konzervantů, a i přes ochucení bude mít Mana nadále stejné nutriční složení a přesně 400 kcal energie, tedy 20 % průměrné denní nutriční potřeby.
Jedna porce i nadále obsahuje neuvěřitelných 20 g bílkovin, 27 vitamínů a minerálů, komplexní sacharidy s celkovým glykemickým indexem GI 29, vlákninu a hodnotné tuky, které rychle zasytí a nastartují organismus. Na eshopu výrobce mojemana.cz stojí jedna porce Mana prášku 40 Kč, jeden hotový drink pak vyjde na 72 Kč.

 

Z alternativní stravy pro nadšence se stal běžně dostupný produkt

Krejčík Heaven Labs zakládal v roce 2014 jen s manželkou a dvěma přáteli, bez většího kapitálu nebo investorů. Díky stále rostoucí pravidelné komunitě uživatelů a neustálému vývoji produktu se postupně vypracoval v jednoho z největších evropských výrobců funkční stravy. Vloni se Mana, která do té doby byla dostupná jen u internetových prodejců, začala nejprve prodávat v prvních kamenných prodejnách, hypermarketech Globus a trafikách Realy. A skutečná expanze do kamenných prodejen přišla letos.

Z původně alternativního jídla pro pár tisíc uživatelů se stala běžně dostupná značka s globálním potenciálem. Jen v Česku je toto nutričně vyvážené jídlo dostupné už ve více než 750 prodejnách, například v Albertu, Tescu či Bille, ale také v drogeriích Rossmann či DM nebo třeba na čerpacích stanicích Shell, OMV a Benzina. Počet prodejen přitom průběžně narůstá. „Do konce roku by Mana měla být minimálně na tisíci místech,“ dodává Krejčík.

Drogerie_Rossmann

Podobně rychle se český výrobek rozrůstá v zahraničí. Na začátku loňského roku startup otevřel svou první zahraniční pobočku v Německu, ze které přes svůj eshop obsluhuje Německo, Rakousko i Švýcarsko. Letos v létě připravuje vstup s lokalizovanou produkcí na britský a americký trh.

„Chystáme revoluční Manu“

Startup z Uhříněvsi u Prahy připravuje pro tento rok ještě jednu revoluční novinku, zcela novou Manu. Konkrétnější ale být zatím nechce. „Chceme neustále posouvat náš produkt o kus dál, k čemuž využíváme klinických studií a analýz, také u nás pracuje stále více chemiků a biologů. A věřím, že naše budoucí novinka sklidí obrovský úspěch. Moc se těšíme, až to budeme moci oznámit,“ napíná Krejčík.

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Heaven Labs