Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Čtvrtek, 24.Srpen 2017
ijournal.cz

Cvičení v Expresce, účinný kruhový trénink za 30 minut

red Zdroj: Expreska 22.11.2015 Sport

Většina žen si obvykle stěžuje, že nemají čas cvičit. Třicetiminutový kruhový trénink pro ženy přináší ideální a fungující řešení.

Jedná se o komplexní cvičební program, který zahrnuje prvky kardiovaskulárního a silového cvičení zároveň. Posiluje svaly, zpevňuje tělo, zrychluje metabolismus, spaluje tuky a spolu se správnými stravovacími návyky pomáhá snižovat váhu. Během půl hodiny se v kruhu přesouváte z jednoho stanoviště na druhé, a to v pravidelném intervalu 30 vteřin. Můžete přijít kdykoliv a bez objednání. Vaše cvičení začíná ve chvíli, kdy přijdete. Nastoupíte na jakékoliv volné stanoviště a přesouváte se v kruhu stejným směrem jako ostatní.

Trend kruhového tréninku k nám přišel z USA. V klubu Expreska probíhá trénink na 8 hydraulických posilovacích strojích a 8 aerobních mezistanicích, které jsou logicky uspořádané do kruhu podle toho, zda se procvičuje spodní nebo horní partie těla. Během pouhých 30 minut rovnoměrně procvičíte všechny svalové skupiny. Půlhodina je čas, který si i velmi zaneprázdněná žena může dovolit třikrát týdně investovat do svého zdraví a krásy.

Jak probíhá 30 minut v Expresce?

kruhový trenink

Zahřátí

Správný kruhový trénink obsahuje nějakou formu počátečního zahřátí. Může to být třeba jen několik minut běhání na místě. Prostě cokoliv, čím se vaše tepová frekvence zvýší, váš dech se zrychlí, a tělo zahřeje.

Aerobní cvičení

Cílem aerobního cvičení je udržovat vaši tepovou frekvenci v tzv. aerobní zóně po dobu nejméně dvaceti minut. Prodlouženým aerobním cvičením vaše tělo využívá tukové zásoby, aby získalo energii. V aerobní zóně nebudujete svaly, ale pálíte tuky.

Silový trénink

Je nutný pro zachování svalů, pokud se snažíte snížit svoji hmotnost. Silové cvičení znamená, že své svaly procvičujete s větší intenzitou než obvykle. Cvičení proti odporu, který je příliš malý nebo příliš slabý, nevede k budování svalů. Svaly jsou přitom nutné pro to, abyste mohla snížit váhu a svoji hmotnost si trvale udržet. Navíc sval rovná se tvar a vytvarování těla je přesně to, co chcete.

cvičení

Protažení

Po silovém a aerobním cvičení jsou vaše svaly pěkně prohřáté a připravené na protažení. Strečink vám pomáhá zachovat si ohebnější klouby a zvyšuje rozsah pohybu. Strečink také zvyšuje efektivnost silového cvičení, zlepšuje rovnováhu a zajišťuje zdravější záda.

Správný průběh kruhového tréninku tedy vypadá následovně: při vstupu do kruhu cvičte na každém stanovišti pomalu po dobu prvních tří až pěti minut. To samé udělejte na konci kruhu. To Vám dovolí prohřát vaše tělo a poté jej na konci cvičení opět zklidnit. Po zahřátí začněte na každém stroji cvičit intenzivněji. Intenzitu cvičení na obousměrném posilovacím stroji je snadné navýšit a poté udržovat v aerobní zóně. Při pohybu po kruhu se postupně dostanete na stroj posilující horní polovinu těla, přes aerobní stanici na stroj procvičující spodní část těla a tak dále. Silový i kardiovaskulární trénink probíhá zároveň.

Představení posilovacích strojů

V klubech Expreska se využívají hydraulické pístové stroje, které mají jedinečnou vlastnost – umožňují zároveň kardiovaskulární i silový trénink. To znamená, že jednou skupinou svalů provádíte tlak a opačnou svalovou skupinou tah. Taková intenzita cvičení vede ke snadnému zvýšení a udržení požadované tepové frekvence v tzv. aerobní zóně. Zapojováním opačných svalových skupin své svaly procvičujete symetricky a rovnoměrně. Díky cvičení proti hydraulickému odporu se pohybujete plynule. Je to podobné jako cvičení ve vodě a zcela bezpečné i pro slabší osoby. Nejsou zde žádné zásobníky závaží, se kterými se musíte potýkat, ani se o ničem nemusíte rozhodovat. V běžných posilovnách dochází až k 85% zranění během excentrické kontrakce. Při obousměrném cvičení nikdy ke snížení zátěže nedochází. Zátěž odtlačujete a přitahujete. Takové cvičení mohou bezpečně zvládnout mnohé babičky, může ale také zajistit intenzitu a odpor náročný pro zdatné sportovkyně.

30vteřinové posilování

V současné době se síť Expreska sestává z 25 poboček v rámci celé ČR a 14 poboček na Slovensku. V ČR jsou nyní 2 nové pobočky v přípravě. Kromě oblíbeného kruhového cvičení se v rámci sítě postupně rozšiřuje rovněž možnost výživového poradenství, díky kterému klientky na jednom místě mohou skloubit zdravý pohyb a zdravé stravování, což je ideální možnost pro dosažení jejich cílů a přání.

Expreska funguje pro klienty na bázi klubového členství. Členky mají možnost si koupit 4 varianty cvičebních plánů – 3M, 6M, 12M, 24M. Po zakoupení členství mohou cvičit kdykoli a jak dlouho chtějí po dobu platnosti členství. Vždy je k dispozici trenérka – klientka si může vybrat, zda má zájem, aby trenérka cvičila s ní nebo nikoli. Tato služba je v rámci členství – neplatí se žádný extra poplatek za trenérku. 

 

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Expreska