Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Čtvrtek, 14.Prosinec 2017
ijournal.cz

Nejdůvěryhodnější značky roku 2015: Češi věří tuzemské tradici

red Zdroj: Atoz Marketing 9.11.2015 Veřejné projekty, Životní styl

Skupina Atoz Marketing na slavnostním galavečeru zveřejnila výsledky nového programu a ocenila tak 46 nejdůvěryhodnějších značek v České republice. Program je spojen s dosud nejrozsáhlejším průzkumem zaměřeným na spotřebitelskou důvěru ve značky rychloobrátkového zboží, doplňků stravy a obchodních sítí.

Podle zahraničních i tuzemských průzkumů je spotřebitelská důvěra jednou z nejdůležitějších hodnot každé značky a program, který by v České republice značky na základě spotřebitelské důvěry ocenil, zde dosud chyběl. Proto jsme se rozhodli takový program spustit. Důvěryhodné značky mají navíc jednoduchou a transparentní metodologii, kde výsledek závisí pouze na názoru spotřebitelů, a ne například nějaké poroty,“ říká Jeffrey Osterroth, generální ředitel společnosti Atoz Group, jejíž součástí je i skupina Atoz Marketing, organizátor programu.

4000 spotřebitelů hodnotilo bezmála 750 značek

Hlasovalo se ve 40 produktových kategoriích rychloobrátkového zboží a doplňků stravy a v šesti kategoriích obchodníků. Reprezentativní vzorek 4000 spotřebitelů v průzkumu hodnotil téměř 750 značek, které do něj byly zařazeny na základě prodejů ve svých kategoriích. Jednotlivé kategorie průměrně zahrnovaly 20 top značek, v hodně diverzifikovaných kategoriích, jako je například alkohol, jich však bylo až 40. Samotné hodnocení už poté záleželo přímo na českých spotřebitelích.

Spotřebitelská důvěra pro určení pořadí jednotlivých značek je vyjádřena v procentech, takže  nejen nejdůvěryhodnější, ale všechny zařazené značky se nyní v případě zájmu mohou pochlubit její konkrétní výší. Průzkum i prodejní data zajistila agentura Nielsen Czech Republic.

Češi preferují české značky zboží, ale věří zahraničním řetězcům

České značky byly celkově zvoleny coby nejdůvěryhodnější ve 23 ze 40 produktových kategorií. Například tuzemská Kofola porazila jednu z nejsilnějších světových značek Coca-Colu, lídrem kategorií dehydratovaných výrobků a koření je Vitana. U čisticích prostředků mají čeští spotřebitelé nejvyšší důvěru v tradiční značku Savo, v ostatních drogistických kategoriích však stále vedou spíše zahraniční značky. V oblasti tělové a koupelové kosmetiky i vlasové péče je nejdůvěryhodnější Nivea, v pracích prostředcích Ariel, v ústní hygieně vede Colgate.

Mezi značkami obchodníků zvítězily ty české pouze ve dvou kategoriích ze šesti. Jsou jimi Alza.cz v kategorii e-shopů a Dr. Max mezi lékárnami. V dalších kategoriích obchodníků zvítězil Lidl Česká republika jakoNejdůvěryhodnější maloobchodní řetězec, dm drogerie markt mezi drogeriemi, Obi Česká republika v kategorii hobbymarketů a značka Shell Czech Republic byla zvolena Nejdůvěryhodnější sítí čerpacích stanic.

Na výsledcích průzkumu je dobře vidět, že spotřebitelé nejvíce důvěřují tradičním českým značkám rychloobrátkového zboží, což se odráží i na prvních místech Nejdůvěryhodnějších značek napříč kategoriemi. S přehledem je obsadily Jar s 93 procenty důvěry, Madeta Jihočeské máslo s 91 procenty a Savo s 90 procenty,“ konstatuje Lukáš Matějka, manager skupiny Atoz Marketing.

Podpora důvěryhodných značek

Slavnostní galavečer programu Důvěryhodné značky proběhl v Pražské křižovatce – kostele sv. Anny a hosty jím provedla moderátorka Jolana Voldánová.

Společnosti, jejichž značky spotřebitelé zvolili jako nejdůvěryhodnější, mají možnost po dobu jednoho roku užívat logo Nejdůvěryhodnější značka. Všechny značky, které byly v průzkumu zahrnuty, mohou v rámci svého marketingu po dobu jednoho roku komunikovat logo, které uvádí výši spotřebitelské důvěry v procentech.

Následnou komunikační kampaň chystá organizátor ve spolupráci s mediálními partnery programu. Nejdůvěryhodnější značky se objeví v rádiích, v tisku, na internetu a sociálních sítích, na reklamních obrazovkách v MHD a v čekárnách lékařských ordinací.

Partneři programu Důvěryhodné značky 2015:

  • partner výzkumu:
    Nielsen Czech Republic
  • odborný partner:
    spa4biz
  • B2C mediální partneři:
    Evropa 2, Frekvence 1, BBC, Media Pharma, Bus TV
  • B2B mediální partneři:
    Zboží&Prodej, Svět Balení, Pharma Profit, Media Guru
partneři ceremonie:
Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, Wau Studio

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Atoz Marketing