Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Čtvrtek, 19.Červenec 2018
ijournal.cz

3 kroky k jarní svěžesti

red Zdroj: www.floradix-zelezo.cz 24.3.2018 Krása a zdraví

Denního světla přibývá, počasí začíná ukazovat svou přívětivější tvář, příroda se po zimě probouzí k životu. Jaro by zkrátka mělo být symbolem svěžesti. Jenže vy byste nejraději stále jen spali, protože je tu dobře známá jarní únava. Zkuste ji letos nebrat jako běžnou součást končící zimy a podpořte své tělo tak, abyste si tyto dny mohli užít naplno.

Obvykle si říkáme, že jarní únava je přirozenou reakcí organismu, který je vyčerpán náročnějším zimním obdobím. Na mysli přitom máme především nedostatek denního světla. Často ale zapomínáme na to, že i my máme na nevalné jarní kondičce nemalý podíl – jen si vzpomeňte na svůj zimní jídelníček nebo na to, kolik času jste strávili pohybem, natož pak pohybem venku. Zkuste tedy na jaře splatit svému tělu dluh. Inspirací pro vás mohou být i naše tipy.

Opusťte brloh

Dlouhé zimní večery se nejlépe tráví doma v teple. A ruku na srdce, často to nejsou jen večery, ale pokud možno i celé volné dny. Na jaře je ale načase vyrazit zase ven – na víkendy si naplánujte výlety do přírody a ve všední dny spojte s procházkou, co jen můžete. Alespoň část cesty na nákupy nebo na schůzky s přáteli choďte pěšky a svůj program přizpůsobte možnostem, které jarní počasí nabízí. Než se s kamarádkou usadíte u kávy, vyrazte spolu třeba na návštěvu některého z parků či k životu se probouzejících zahrad ve vašem okolí.

Nezapomínejte ani na pohyb. Že se vám v zimě nechtělo hýbat za tmy, to je pochopitelné. Jaro ale přímo vybízí k tomu, nabít se novou energií – můžete si párkrát v týdnu zaběhat, vyrazit do bazénu nebo si dopřát osvěžující hodinku ve fitku. Pokud nemáte nic z toho poblíž, zacvičte si alespoň krátce doma – uvidíte, že i když se vám do ranní rozcvičky nebude chtít, po ní se budete cítit o poznání lépe.

Všechny krásy jara

Pocit únavy a vyčerpání obvykle ještě umocní stres, který se stává běžnou součástí našich životů. I když máme asi všichni povinností a starostí více, než bychom si přáli, zkuste jim tolik nepodléhat. Pokud budete ve volném čase odevzdaně ležet na gauči, těžko přijdete na jiné myšlenky. Překonejte počáteční nechuť, a kromě povinností zaplňte svůj diář i jinými aktivitami. Vyberte si, co vás baví – vyrábějte jarní dekorace, vyzkoušejte s dětmi geocaching, který kombinuje hru na hledání pokladu s turistikou, pusťte se do zahradničení nebo se věnujte novému sportu, který vás navíc připraví na blížící se letní plavkovou sezónu.

Příjemně unavení si zasloužíte pořádný odpočinek. Kvalitní spánek je přirozeně jedním z hlavních pomocníků při boji s jarní únavou. Připravte si dobře vyvětranou ložnici, voňavé povlečení z oblíbeného materiálu a třeba i malé polštářky naplněné bylinkami navozujícími příjemnou atmosféru. Hlavně však nechte před dveřmi do ložnice všechny starosti, a to vědomě. Připomeňte si, co jste dnes úspěšně zvládli, a rozhodněte se, že všechno ostatní už vyřešíte zítra, odpočinutí a plní sil.

Jaro na talíři

Po zimním jídelníčku, plném často hůře stravitelných pokrmů, je na jaře načase změna. Vychutnávejte si vše, co svěží příroda nabízí, a připravte si skvělé zeleninové polévky, dochucené třeba čerstvými kopřivami. Zelené jarní výhonky a bylinky jako sedmikrásky, pažitka, medvědí česnek či polníček se skvěle hodí i do dalších pokrmů, třeba salátů nebo domácích pomazánek. V souvislosti s jarní únavou se hodně mluví také o nedostatku vitamínu D, jehož přirozeným zdrojem jsou sluneční paprsky. Načerpáte jej ale i z ryb, například z lososa, makrely nebo sardinek. Ke snížení míry únavy a vyčerpání přispívá také celá řada dalších vitamínů, například riboflavin (B2), niacin (B3), B6, B12 nebo vitamin C.

Pokud únavu pociťujete delší dobu, může jít také o projev nedostatku železa – stopového prvku, který je součástí červeného krevního barviva, tzv. hemoglobinu, a přispívá k normální tvorbě červených krvinek přenášejících v našem těle kyslík. Železo, které podporuje také normální funkci imunitního systému a přispívá k normálním rozpoznávacím funkcím, si naše tělo neumí vytvořit. Proto jej potřebuje přijímat – soustavně, ve správném množství a ve vhodné formě. Ideálním zdrojem železa je pestrá a vyvážená strava. Vyzkoušet ale můžete také tekutý doplněk stravy Salus Floradix® Železo+, který obsahuje dobře vstřebatelnou organickou formu železa i další tělu prospěšné látky.

Floradix_Zelezo_+_s_ovocemNáš tip: Doplňte železo

Tekutý doplněk stravy Salus Floradix® Železo+ obsahuje dobře vstřebatelnou organickou formu železa, a navíc řadu dalších látek, které přispívají ke snížení míry únavy a vyčerpání. Jsou jimi vitamíny B2, B6, B12 a také vitamín C, který zároveň podporuje vstřebávání železa. Přípravek s obsahem přírodních látek nabízí také výtažky z byliny, k nimž patří kopřiva, fenykl nebo hnědé mořské řasy, a ovocné šťávy například z hrušky, hroznového vína, černého rybízu nebo ostružiny. Neobsahuje konzervační látky ani barviva a je vhodný i pro těhotné a kojící ženy.

Doporučená maloobchodní cena doplňku stravy Salus Floradix® Železo+ je 319 Kč za balení obsahující 250 ml. Pořídit jej můžete v lékárnách, drogeriích TETA, Rossmann a dm drogeriích. Více informací najdete na www.floradix-zelezo.cz. Doplněk stravy nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu.



Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: www.floradix-zelezo.cz