ijournal.cz

Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka: Hraví, zdraví i s přesahem – takoví jsou vítězové roku 2018

red Zdroj: Atoz Marketing Services - Volba spotřebitelů 26.5.2018 Nezařazené

VS 18 logo CZ
Společnost Atoz Marketing Services na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky už 18. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který každoročně oceňuje produktové novinky a inovace na českém trhu. Předávání ocenění proběhlo i letos v Kině Lucerna v Praze a hosty jím opět provedl populární televizní moderátor Rey Koranteng.

moderuje Koranteng

Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží, doplňků stravy a OTC produktů (s výjimkou tabákových výrobků), které byly na český trh uvedeny (nebo jsou uváděny) v období od ledna 2017 až do konce května 2018.

ocenění

O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo přes 150 nových a inovovaných výrobků. Ty se utkaly o přízeň spotřebitelů ve 37 potravinářských a 13 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo tradičně velmi různorodé. Kromě už prakticky klasických kategorií, jako jsou Piva, Pet food nebo Opalovací kosmetika, se v soutěži nově objevila například kategorie Doplňky stravy na pánskou potenci. Stále patrnější je přitom v programu i reakce na zájem spotřebitelů o zdravější životní styl. Vedle v loňském roce poprvé uvedené kategorie Speciálních potravin tak byla zařazena i kategorie Veganské a vegetariánské potraviny, protože i ty se v poslední době těší čím dál větší oblibě.

„Stejně jako v minulých letech je i v letošním ročníku Volby spotřebitelů zřetelně vidět, jak se výrobci zaměřují na následování trendu zdravého životního stylu. Ať už jde o změnu receptur, které respektují moderní výživové trendy a snižují obsah cukru či vyřazují například palmový olej, nebo o úplně nové výrobky či výrobkové řady oslovující nevelkou, nicméně rostoucí skupinu vegetariánů či veganů. Předpokládám, že tento trend bude nadále ve výrobkových inovacích růst,“ říká Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny společnosti Atoz Marketing, která je organizátorem programu.

zaplněná Lucerna

Čtyři tisíce českých spotřebitelů i odborníci – jak vypadala volba vítězů?

Podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu, jenž tento rok realizovala společnost Nielsen. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a cílem bylo zjistit, který z výrobků v každé kategorii považují čeští spotřebitelé za nejlepší.

Absolutním vítězem, tedy produktem, který dopadl v průzkumu celkově nejlépe, se pak staly Žvýkačky Mentos Pure Fresh společnosti Perfetti Van Melle Czech Republic. Oceněny byly také novinky, které zaujaly spotřebitele v rámci doprovodných soutěží pořádaných mediálními partnery programu.

Mentos

Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Její členy nejvíce zaujalo inovativní pojetí Dětských smetanových krémů Krajanka ZOO od společnosti Alimpex Food, které obdržely Čestné uznání poroty.

 

Nejlepší novinky představí masivní kampaň

Slavnostním galavečerem už tradičně odstartovala rozsáhlá podpora vítězných novinek. Oceněné společnosti mohou při propagaci vítězných výrobků po dobu jednoho roku užívat logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2018 v marketingových kampaních a až do konce roku 2019 mohou mít umístěno logo na obalech vítězných výrobků.

Další podporu připravuje organizátor ve spolupráci s mediálními partnery programu. Program a jeho vítěze i tento rok podpoří marketingová kampaň, která proběhne v televizi, tištěných médiích, mezi která se nově řadí i inzerce v časopisech vydavatelství Bauer Media, na internetu a sociálních sítích, v obchodech i v čekárnách lékařských ordinací či městské hromadné dopravě.

 

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2018:

  • výzkumná společnost: Nielsen Czech Republic
  • B2C mediální partneři:

tisk: Gurmet

rádia: Evropa 2, Frekvence 1, BBC

internetové portály: Babinet, Jen ženy

outdoor a in-store: Active Vision, Inpublic Group, MediaPharma, Store media

  • B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, kongres Samoška, obalový kongres Obalko
  • partneři ceremonie: Nielsen Brandbank, OTK Group, ppm factum, Tvision, Xtra Slovakia, Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, Wau Studio
  • partner e-mailové komunikace a partner techniky: Email kampaně, Parilla Sound

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Atoz Marketing Services - Volba spotřebitelů