Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Pátek, 18.Srpen 2017
ijournal.cz

6. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2014″ vyhlášen

red Zdroj: Česká chuťovka, Foto: archiv a Ing. Michal Vokřál, CSc. 16.6.2014 Veřejné projekty

Kdo z nás si nechce především pochutnat, když  sedá k jídlu? Co jiného než CHUŤ přece korunuje každou potravinu – i tu českou! Ale jak v té šílené a neustále proměnlivé nabídce na trhu rozpoznat, co skutečně chutná, ještě dřív než výrobek koupím?  Jedno řešení tu je, i když ve dvou provedeních – značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA! Nebo snad znáte nějakou jinou, jež by vám garantovala skvělou chuť, kterou za vás už otestovali gurmeti a znalci?

Po pěti úspěšných ročnících se budou letos výrobci kvalitních a hlavně chutných českých potravin znovu ucházet o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2014“, Odborným garantem soutěže je tradičně Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i., v jehož sídle projdou počátkem října přihlášené dobroty anonymním senzorickým hodnocením. Složení hodnotitelské komise i zcela průhledný způsob výběru oceněných, vylučuje jakoukoliv manipulaci s výsledky či jejich ovlivňování jinými zájmy.

TITBIT2

Jak vyplývá už ze samotného loga, o značku „Česká chuťovka“ se mohou ucházet pouze výrobky  českých výrobců vyrobené v ČR. Spojením vynikající chuti a domácího původu potravin je tak značka Česká chuťovka zcela nezaměnitelná s jinými oceněními, která jsou v ČR udělována. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a oceněných potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.

TK

Foto z tiskové konference

Oproti loňskému jubilejnímu 5. ročníku soutěže, kdy do České i do Dětské chuťovky přihlásilo rekordních 63 výrobců  svých 207  výrobků, se letos očekává zájem ještě větší. Letošní 6. ročník soutěže se opět koná pod záštitou pana Milana Štěcha, předsedy Senátu Parlamentu ČR. Předávání ocenění se tak uskuteční 22. října znovu v nezapomenutelné atmosféře Rytířského sálu  Valdštejnského paláce, sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2014“ a po loňském historicky prvním titulu „Rytíř české chuti“, uděleném židlochovickému mistru uzenářskému p. Fantišku Janíčkovi, se necháme překvapit, kdo další rozmnoží  tento mladý ryze český „rytířský řád“, který kolem sebe nešíří  žádný restituční strach, nýbrž skvělé chuťové zážitky!
Generálním partnerem „České chuťovky“ je již tradičně skupina COOP a také obchodní řetězec  SPAR ČOS, letos se k nim přiřadila i skupina Ahold.

Přibyli i další vážení partneři, kterým není podpora chutných českých potravin lhostejná. Spořitelní družstvo Artesa, které podnikatelům a firmám poskytuje úvěry s individuálními podmínkami formou provozního i investičního financování, připravilo pro účastníky soutěže zvýhodněnou nabídku úvěrů -  podrobnější informace lze nalézt na adrese: https://www.artesa.cz/o-nas/profil/pomahame/ceska-chutovka/

Novým partnerem je také špičkový hotel v centru Prahy –  známý Hotel Jalta (www.hoteljalta.com). Ani toto spojení není vůbec náhodné, vždyť kvalitní a chutné potraviny a špičková gastronomie patří neodlučitelně k sobě. A protože kulinářští mistři Hotelu Jalta si zakládají také na moderních českých specialitách, zrodilo se i toto nové partnerství,  při němž se snoubí vynikající gastronomie s vynikajícími českými potravinami

Už počtvrté bude letos dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, žáků ZŠ Londýnská a studentů SPŠ potravinářských technologií v Podskalské, za jejíž významné podpory se také soutěž koná, udělovat značku Dětská chuťovka, která nemá u nás obdoby. Jen výrobky označené touto značkou jsou senzoricky hodnoceny skutečně dětmi a odrážejí tak věrně jejich chuťové preference, což je nesmírně důležité nejen pro spotřebitele, ale i pro samotné výrobce. Kromě toho chceme letos zdůraznit i další důležitý aspekt Dětské chuťovky – jako nástroje pro zvýšení zájmu mladé generace o potravinářský průmysl. Zájem dětí o některé potravinářské obory totiž setrvale klesá a reálně tak hrozí, že v budoucnu budou chybět  například kvalifikovaní řezníci a další potravináři, což se může následně negativně projevit i na kvalitě českých potravin. Uvítali bychom proto i větší zájem o tuto problematiku ze strany médií.

Mediálním partnerem celé soutěže je vydavatelství AGRALs tituly Potravinářská revue, Potravinářský zpravodaj a Řeznicko/uzenářské noviny, vydavatelství Prosperita a společnost Falcon Media Broadcast, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.  

Záštita:   Předseda Senátu Parlamentu České republiky

 

 

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Česká chuťovka, Foto: archiv a Ing. Michal Vokřál, CSc.