Motto: Úspěch je směsicí tvrdé práce a velkých snů. (Lee Iacocca)
Dnes je Čtvrtek, 18.Říjen 2018
ijournal.cz

4. ročník ankety o nejoblíbenější značky českých maminek odhalil nové tváře

red Zdroj: Česká máma 2.12.2015 Rady, tipy, názory

V anketě Česká máma hlasují maminky ve dvaceti kategoriích – volí své nejoblíbenější značky od oblečení a bot, nejlepšího online prodejce, přes supermarket, kosmetiku či hračky, až po tištěný dětský časopis. Komu jsou české mámy nejvěrnější?

Anketa Česká máma zná výsledky hlasování roku 2015. Překvapení? Mnohde ne, maminky dávají jasně silné hlasy značkám, jež ve své kategorii prakticky nemají konkurenta. Jsou však kategorie, kde nováčci sesadili z prvních příček téměř jasné vítěze. Pojďme se podívat pod pokličku hlasování o nejoblíbenější značky českých maminek. Čtvrtý ročník má totiž své výsledky.

ceska mama

V pondělí a ve čtvrtek….do Lidlu za LUPILU

Pokud v pondělí a ve čtvrtek sledujete aktuální nabídku obchodního řetězce Lidl, možná patříte mezi ty maminky, které daly svůj hlas značce dětského oblečení LUPILU (23,2 %). Jen o pár  hlasů za ním je ale v těsném závěsu značka dětského oblečení F&F (23,1 %). Třetí příčku a pomyslnou bramborovou medaili si odnáší značka H&M (15,6 %). Ta získala prvenství v anketě v roce 2013.

Dětským botičkám kraluje už čtvrtým rokem DEICHMANN

Tady není co dodat. Čtyři roky po sobě daly české mámy jasnou volbu botkám z řetězce Deichmann (18,8 %). V letošním roce se ale na druhém místě už s 15 % umístila značka FARE. A v těsném závěsu je Baťa.

Kam pro hračky? Dráčik vede dračí silou

Prodejny hraček značky Dráčik (43,3 %) vítězí před druhou příčkou, kterou obsadily prodejny hraček Bambule (25,3 %) a Pompo (17 %). Dráčika najdete na 73 místech v Čechách a na Moravě. I podle volby maminek je stěží přehlédnutelný. Vítězství získal i v roce 2012 a 2014.

cteni ceska mama

Ikea a „ti ostatní“ aneb o tom, kdo vítězí na celé čáře

Máte doma dětský nábytek STUVA, TROFAST nebo HENSVIK? Nebo do IKEA zaskočíte třeba jen na „kuličky“ a děti se mezitím vyřádí v dětském koutku? Ať tak či onak, IKEA válcuje v kategorii Obchod s dětským nábytkem své konkurenty. Ikeu jako svoji nejoblíbenější značku volí 75,4 %  maminek, na druhém místě je ASKO nábytek (7,32 %) a na třetím KIKA (5,68 %). Ikea vítězí na celé čáře už od roku 2012.

dm drogerie markt – nejoblíbenější značka od roku 2012 a skok drogerií TETA

dm drogerie markt kraluje v srdci českých mám poměrně jednoznačně – od roku 2012 je suverénním vítězem kategorie Drogerie s dětským sortimentem. Letos vítězí se 63,8 %, následovaná drogerií Teta, která se v anketě objevila na této příčce poprvé (19,64 %) a Rossmann (16,49 %).

ČEDOK už počtvrté

V kategorii Cestovních kanceláří pro rodiny s dětmi vítězí již počtvrté cestovní kancelář ČEDOK. Renomé a oblibu ji přiznává 30,6 % maminek. Na druhé příčce se sluní cestovní kancelář Alexandria (20, 34 %) a na třetím Blue Style se svým dětským Croco clubem (13,5 %).

Trojice supermarketů s dětským sortimentem – TESCO, LIDL, GLOBUS

Tesco patří rovněž ke stálicím v srdcích českých maminek. Jako svůj nejoblíbenější supermarket s dětským sortimentem jej zvolilo v letošním roce 35, 6 % hlasujících. S 25,2 % následuje Lidl (ten kraluje už se svou značkou Lupilu kategorii oblečení pro děti) a třetí příčka patří řetězci Globus (15,71 %).

ivete vitova s dcerou

Pád Mall.cz a vzestup Feedo

Mall.cz patřil od roku 2012 k jasné jedničce v kategorii Online prodejce. Těžko říct, proč ztratil svou pozici, v letošním roce jej o celých 20 % převálcoval online obchod Feedo.cz (s 42 %). Na třetí příčce je online obchod Malvik.cz (6,39 %).

Text k obrázku: Když už si zvyknete jednou nakupovat online a kurýr vám doveze těžké krabice s plenkami a kojeneckou výživou až ke dveřím, pravděpodobně si rychle vytvoříte mezi online prodejci kojeneckého sortimentu svůj srdcový obchod. V letošním roce je to pro 42 % maminek Feedo.cz, jenž založili – tady pozor – dva muži. Ani jim se totiž nechtělo nosit domů těžké balíky s plenami. :-)

Těsné vítězství X-LANDERu

Bylo to těsné vítězství. Tak lze popsat stav, ve kterém první příčku obsadila značka X-LANDER (18,2 %), následovaná značkou Chicco (18 %). Na třetím místě s odstupem je značka Dorjan (8,4 %). X-LANDER se tak vrátil na první pozici po loňském vítězství značky Chicco. X-LANDER zvítězil v roce 2012, 2013 a opět i v roce 2015.

Autosedačky poprvé osedlal ROMER/BRITAX

Značka ROMER/BRITAX se na první příčce objevila za čtyřleté konání ankety Česká máma poprvé. Získala 26 % a na druhé příčce ji s 18,7 % následuje značka Cybex. Velmi těsně na druhou pozici uzavírá trojici vítězů  Maxi Cosi (18,4 %), který byl v roce 2012 vítězem.

Baby monitory a chůvičky – vede dvojka Philips a Jablotron

Značka Philips vítězí v letošním roce s 34,4 % hlasů od českých maminek. S 25,5 % pak následuje značka Jablotron, které si své prvenství odnesla jen v roce 2013. Třetí příčka patří značce Chicco (16,6 %).

Avent – symbol pro pomůcky pro krmení (lahve a hrnečky)

Značka AVENT vítězí v kategorii pomůcek pro krmení již čtvrtým rokem. V tom letošním si získala téměř polovinu všech hlasujících českých maminek (48,5 %). Následuje značka NUK s 19,8 % a s odstupem značka MAM (8,3 %).

Pampers – je to jasné?

Pamatujete na poměrně profláklou reklamu na pleny Pampers v 90. letech? (Je to jasné, nebo se tu mám i …..). Plenky značky Pampers jsou v myslích českých maminek pevně zakódované coby jasná volba (71 %). Druhou příčku získalo TESCO se značkou plenek Tesco Loves Baby (11,8 %) a třetí místo obsadily plenky značky babylove z řetězce dm drogerie markt (8,1 %).

Mléko a kaše? Je to těsné!

Bylo to velmi, velmi těsné. Podobně jako v kategorii dětského oblečení (tam to bylo také těsné), zvítězila jen o opravdu pár hlasů značka SUNAR/SUNARKA (22,9 %), následovaná velmi ostře značkou NUTRILON (22,8 %). Třetí příčku obsadila značka HAMI s 18,7 %, která se v roce 2013 i 2014 hřála na výsluní první příčky.

Příkrmy vede HAMI

Zatímco v kategorii kojeneckých mlék a mléčných kaší značka HAMI na vítěze v letošním roce nestačila, první příčka v kategorii příkrmů ji patří více než právem. Jako svoji nejoblíbenější značku ji označilo 35 % hlasujícch. Druhou příčku drží Bebivia (Hipp) s 20,6 % a třetí má Hamánek (14,2 %).

Tradice je tradice – NIVEA také počtvrté

Značka Nivea si své prveství odnáší z ankety Česká máma již počtvrté. Zvítězila s 19 % hlasů, na druhém místě je s 15,3 % značka Johnson´s baby a velmi těsně za ní je značka Hipp (15,2 %).

Stálice dětských hraček …

… je již počtvrté v řadě značka FISHER PRICE (40,5 %). Následuje LAMAZE (24,8 %) a třetí příčku v roce 2015 získává LEGO Duplo (13,5 %). Fisher Price má za sebou letité zkušenosti s výrobou edukativních hraček. Kdo si hraje, nezlobí. A vyhrává!

Nejlepší je Maminka, Betynka a Máma a já

Naprosto bezkonkurenčně zvítězil v kategorii Tištěných časopisů pro maminky časopis MAMINKA (56,6 %), následovaný s odstupem téměř 40 % titulem Betynka (18,5 %). Třetí příčku získal se 14 % časopis MÁMA A JÁ.

Hledáte něco? Jděte na Modrykonik.cz

Kategorie webu pro rodiče letos uvítala na prvním místě pořádného koníka, přímo Modrého koníka (48,3 %). Loňský vítěz, server eMimino.cz, obsadil druhou příčku (15,9 %) a třetí místo drží online verze tištěného časopisu Maminka – Maminka.cz (15,9 %). Je to zkrátka jasné – chtějí-ly maminky poradit, jdou na internetové diskuse a weby pro rodiče.

Nová kategorie přivítala Sluníčko

Od roku 2015 volí maminky v rámci Ankety Česká máma také nejoblíbenější tištěný časopis pro děti. Prvenství získalo v letošním roce SLUNÍČKO (31,4 %), následované s 24,3 % titulem Méďa Pusík. Třetí příčka patří opět stejnému vydavatelství vítězné značky – časopisu Mateřídouška (23,8 %).

KONEC výsledků ankety Česká máma 2015.  

Jak probíhalo hlasování?

Hlasování probíhalo online na internetu a také fyzicky na akcích pro maminky s dětmi v Praze (For Toys, For Babies, Vyšehrátky, Teribear hýbe Prahou a další) a v Ostravě na Ostravském veletrhu hraček. Slavnostní předání ocenění ankety Česká máma proběhne v druhé půli února 2016 v Praze za účasti zástupců značek i maminek. Chcete být u toho? Sledujte nás pečlivě! :-)

Anketa přilákala téměř 19 000 hlasujících. Společně s vyhlášením vítězů bude pokřtěno další číslo tištěného bookazinu Česká máma, které vzniká v úzké spolupráci s Českou asociací pro aktivní rozvoj dětí (CAPARD) a od roku 2016 se stává čtvrtletníkem. Ve svém prvním čísle představí všechny vítězné značky, nabídne tematické články o tom, jak co nejlépe rozvíjet dětský potenciál a zajímavosti a novinky (produkty, projekty, služby) pro maminky a děti.

Více informace o projektu anketa Česká máma naleznete na www.ceskamama.cz
a na Facebooku Česká máma.

Mediálními partnery ankety Česká máma jsou: www.odmaminky.cz, www.ententyky.czwww.strollering.cz, www.fortoys.cz, www.for-babies.cz, www.zenysro.cz
www.ostrovobjevu.cz

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Česká máma